dimarts, 23 de febrer del 2010

L'ombra del nostre temps

Aqueixa joveneta mai havia escoltat la 'Chica Plástica' dels mestres salseros  Willie Colón i Rubén Blades. Sempre que encenia la ràdio mentre s'empolvorava el front, sonava la mateixa tonada. El que en televisió el Monegal en diria telebrossa. Aquella melodia repetitiva i pesada que des de les ràdios més comercials empastifen a una població acostumada a absorbir tota classe de merda.

Després de complir amb el fastuós ritual, cal enfarfegar el bolso amb tots els ormeigs imaginables, no fos cas que se li corrés el rimmel i se'ns quedés despullada! Pel carrer caminava depressa, capcota, amb aquella mirada perduda que denotava un individualisme venut a capa i espasa pel distingit 'sistema'.

Arribà al gimnàs cap a l'hora de sempre. Impàvida, pujà a la sala de fitness. Aquella on es barregen braços musculats de paper de vidre amb dones que com ella, suen Channel N° 3 quan s'agiten.  Una aparença plàstica que malgrat  la fortalesa aparent, es fongué enmig del ball de màscares que empeny la societat a l'abisme de la postmodernitat.

CASTELLANO: Esa jovenzuela nunca escuchó 'La Chica Plástica' de los maestros de la salsa Willie Colón y Rubén Blades. Siempre que prendía la radio mientras se empolvoraba la frente, sonava la misma música. Lo que en televisión algunos dirían telebasura. Esa melodía repetitiva y pesada que des de las estaciones más comerciales cargan a una población acostumbrada a sufrir todo tipo de mierda.
Tras cumplir con el fastuoso ritual, es preciso llenar el bolso con todos los chismes imaginables, no fuese caso que se le corra el rimmel y la pobre se nos quedase desnuda. Por la calle andaba rápido, con esa mirada perdida que denotava un individualismo vendido a capa y espada por el distingido 'sistema'.


Llegó al gimnasio a la hora de siempre. Impávida, subió a la sala de fitness. La misma en la que los brazos musculosos de papel de vidrio se mezclan con mujeres que como ella, sudan Channel Nº3 cuando se agitan. Una apariencia plástica que pese a la aparente fortaleza, se fundió enmedio del baile de máscaras que empuja a la sociedad al abismo de la posmodernidad.

1 comentari:

elscliks ha dit...

Brutal!!!
Un petó preciós! A veure quan podem veure'ns